Time flies - Reisverslag uit Hempstead, Verenigde Staten van Lisanne Huisman - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Hempstead, Verenigde Staten van Lisanne Huisman - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Lisanne Huisman

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Maart 2015 | Verenigde Staten, Hempstead

Toch maar even een korte update dan. Ik weet niet zeker of ik wat te melden heb, maar dat is in ieder geval ook wat. De midterms zijn voorbij en spring break staat voor de deur! Daar heb ik zeker zin in, maar het is wel apart dat we nog een hele week vrij krijgen aangezien de semesters hier toch al niet zo lang duren. Waar ik in Nederland zo halverwege, tegen het eind van het semester echt wel uitkijk naar vakantie, heb ik het gevoel hier nog niet eens zo lang naar school te gaan. Naja, een goed teken lijkt me.

Mijn midterms zijn denk ik wel goed gegaan. Ik verwacht in ieder geval geen rare dingen die ervoor zorgen dat ik de vakken niet haal, maar ik heb mijn tijd dan ook goed aan school besteed. Behalve in de weekenden dan die bij mij op donderdagavond al beginnen; ik moet natuurlijk wel gebruik blijven maken van de korte tijd die ik hier nog ben! Nu ik al aardig wat van New York heb gezien, heb ik me nu ook maar eens aan de musea gewaagd: de Met (Metropolitan Museum of Art) en de MoMA (Museum of Modern Art), afgewisseld met een lange wandeling door zo ongeveer het grootste gedeelte van Central Park en heerlijke Italiaanse pasta. Dat is nog eens wat anders dan de ‘pasta’ die ze hier op de campus hebben.

Hoewel ik de treinreis naar de stad nu al wel vaak heb meegemaakt, blijf ik me toch elke keer weer verbazen over het feit dat ze hier niet gebruik maken van een duidelijk treinschema. Hoewel er vast een reden voor zal zijn, vertrekken de treinen elk uur weer op andere momenten. En aangezien ik elke keer het blaadje met het schema vergeet mee te nemen, is het voor mij steeds een verrassing hoe laat de trein eigenlijk vertrekt. Maar eerlijk is eerlijk, hoe onlogisch het schema ook is, voor de tijden is in ieder geval een schema. Nee het meest aparte is het feit dat er geen schema is voor de verschillende perrons, wat inhoud dat een hele groep mensen met z’n allen voor een groot bord staat te wachten tot het getal verschijnt van het perron waarop jouw trein vertrekt en waarna iedereen daar als een horde naartoe rent. Hoe kan je je dan ooit een local voelen die geen borden meer nodig heeft, maar het schema uit haar hoofd kent?

Op het voetbalveld voel ik me in ieder geval zeker nog niet helemaal thuis, hoewel het me niet tegenvalt. We zijn vorige week eindelijk begonnen met de trainingen en nu een weekje verder en 10 uur aan voetbaltrainingen begin ik toch echt wel vorderingen bij mezelf te zien. Nu is elke goede baltrap voor mij een vordering, maar het is niet verkeerd dat de rest van het team vindt dat Evelien en ik het best wel goed doen voor twee meiden die nog nooit gevoetbald hebben. Daarnaast vind ik het ook nog eens leuk om te doen, ben ik weer lekker aan het sporten en zijn de meiden in het team erg aardig en gezellig. Geen slechte keuze dus die voetbal!

Ondertussen beginnen alle reisplannen steeds duidelijkere vormen aan te nemen en komen er nog genoeg tripjes aan de komende tijd. Te beginnen met Atlantic City (een klein Las Vegas aan de oostkust) in spring break. Wat ik daar allemaal ga zien, zal ik uiteraard weer met jullie delen in een volgende blog.

Nog een heel ander lichtpuntje: op een paar zielige hoopjes na is alle sneeuw nu toch echt wel weg en stiekem ga ik er een beetje vanuit dat de zomer in aantocht is. Desnoods slaan we de lente dit jaar maar even over, ik zeg: kom maar op met het warme weer! De zon schijnt in ieder geval al lekker, hoewel ik mezelf nu wel sterk afvraag of mijn ogen nog wel goed zijn: er komen namelijk mannetjes tevoorschijn op de campus die ik nog nooit eerder had gezien… (zie foto)

  • 28 Maart 2015 - 08:34

    Ella:

    He Lis,

    Dat is leuk: Je kunt alles 2x ontdekken mét sneeuw en zonder sneeuw. Dat biedt perspectieven.
    Wel sneuiïg die man in het park, toch.
    Je hebt een lekkere balans gevonden tussen leren en andere leuke dingen. Er valt nog een hoop te genieten en te ontdekken de komende tijd, ook samen met ons; we hebben er erg veel zin in.
    Natuurlijk heb je het voetballen wel in je genen zitten, ik wil eigenlijk wel een wedstrijd van je zien.....
    We spreken elkaar weer.
    Liefs mamsie

  • 28 Maart 2015 - 08:47

    Nico:

    Verdorie, is je moeder me weer te snel af. Heeft ze weer de eerste reactie gescoord.
    Wel lachen hoor die beschrijving van de treinschema's. Het lijkt me niet handig, maar het houd je wel scherp. Leuk blog weer hoor. Leest ook makkelijk weg.
    Veel plezier met al je uitstapjes!

    Liefs Daddy

  • 03 April 2015 - 16:26

    Huub:

    Hey Lisanne, leuk om je update weer eens te lezen. Heb je het handbal afgezworen en gestart met voetbal of Football? twee wezenlijk verschillende sporten :-). Ik ben in Zuid Afrika geweest en maandag weer gestart. De reorganisatie bij de ING is nu echt van start gegaan: spannende tijden dus! Veel fun nog in de big apple! maar dat gaat helemaal goedkomen als ik jouw verslagen zo lees. Hartelijke groet!

  • 19 April 2015 - 13:06

    Kees:

    Hoi Lisanne,

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Lange weekenden, voetballen, amerikaanse treintijden, omgeving ontdekken en toch ook nog wat studie! Ga je straks ook nog wedstrijden spelen en wat is dan je positie?

    Geniet er van. Leuk om het lezen.

    Lieve groet uit Haarlem, Kees en Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 5307

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Hofstra University in Hempstead, New York

Landen bezocht: